Kørsel

Skolen har egne busser med faste chauffører til at varetage kørselsopgaver. Til hvert skoleår tilrettelægges nye morgenruter ud fra skoleårets elevfordeling. Vi forsøger at tage hensyn til forældreønsker vedrørende arbejdstider. Hjemkørsel planlægges lidt anderledes, da det foregår på flere forskellige tidspunkter i løbet af eftermiddagen. Vi tilstræber, at børnene ikke tilbringer mere tid i busserne end højst nødvendigt.

I tilfælde af delt forældremyndighed, kan forældre iflg. Undervisningsministeriets foreskrifter: "...selv vælge, til hvilket af de to hjem - men kun til det ene - befordringen skal ske." På Dybkær Specialskole vil vi forsøge at være imødekommende overfor forældre med delt forældremyndighed, der ønsker hjemkørsel til begge adresser, hvor det ikke giver væsentligt udgiftsforøgelse og/eller kørselsgener for andre elever i busserne.

Vi vil gerne tilbyde kørsel til aflastningssteder. For at vi kan planlægge optimalt, er det vigtigt, at vi får besked - gerne i form af et skema - om hvor aflastningsstederne er, og hvornår jeres børn skal være der.

VIGTIGT: Alle ønsker om ændringer i forhold til normalkørslen meddeles til både skolen og chaufførerne.

KørselslederChauffører og biler

Carsten Jul Larsen